Najszybcie i najpewniej zrobimy to przy użyciu narzędzia Dell Client System Update. Program
sprawdza najnowsze sterowniki na stronie producenta i porównuje je z
zainstalowanymi w komputerze. Gdy wykryje nową wersję, powiadomi nas o
tym i zasugeruje aktualizację. Poniżej link do programu dla różnych
systemów operacyjnych:
Blog porusza tematy związane z komputerami i oprogramowaniem. Znajdziecie w nim opisy przydatnych darmowych programów oraz wskazówki dotyczące wydajnego korzystania z komputera. Rady przedstawiane są w minimalistycznej wersji - w treści postów znajduje się konkretne rozwiązanie problemu.
czwartek, 21 marca 2013
środa, 20 marca 2013
Nie mogę zalogować w domenie maszyny z Windows Server 2003 SP1. Co zrobić?
Przyczyn może być kilka. Jeżeli w logach znajdziemy informacje podobną do tej:
"Event Type: Error
Event Source: IPSEC
Event Category: None
Event ID: 4292
Date: Dateime
Time: Time08
User: N/A
Computer: COMPUTER_NAME
Description:
The IPSec driver has entered Block mode. IPSec will discard all inbound and outbound TCP/IP network traffic that is not permitted by boot-time IPSec Policy exemptions.
Event Source: IPSEC
Event Category: None
Event ID: 4292
Date: Dateime
Time: Time08
User: N/A
Computer: COMPUTER_NAME
Description:
The IPSec driver has entered Block mode. IPSec will discard all inbound and outbound TCP/IP network traffic that is not permitted by boot-time IPSec Policy exemptions.
Event Type: Error
Event Source: Service Control Manager
Event Category: None
Event ID: 7023
Date: Date
Time: Time
User: N/A
Computer: COMPUTER_NAME
Description:
The IPSEC Services service terminated with the following error: The system cannot find the file specified "
Event Source: Service Control Manager
Event Category: None
Event ID: 7023
Date: Date
Time: Time
User: N/A
Computer: COMPUTER_NAME
Description:
The IPSEC Services service terminated with the following error: The system cannot find the file specified "
Proponuję zastosować takie rozwiązanie:
1. Usuwamy klucz lokalnej polisy:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\IPSec\Policy\Local
2. Odbudowywujemy ją:
- Klikamy Start -> Uruchom wpisujemy regsvr32 polstore.dll i klikamy OK.
3. Sprawdzamy czy serwis IPSEC jest uruchamiany automatycznie, po czym ponownie uruchamiamy maszynę.
Jak wykonać upgrade Esri License Manager'a?
Serwer licencji w wersji 10.1 potrafi obsługiwać licencje dla ArcGIS w wersji 10.0 oraz 10.1 jednocześnie, nie ma zatem potrzeby instalowania dwóch managerów licencji w różnych wersjach.
Zalecam wykonać następujące kroki:
Przed przystąpieniem do aktualizacji proszę upewnić się na wszelki wypadek, że żaden z komputerów nie korzysta obecnie z licencji do ArcGIS (proszę wyłączyć aplikację ArcMap lub ArcCatalog na wszystkich maszynach klienckich).
1. Na serwerze, z poziomu panelu sterowania Windows proszę odinstalować obecnie działający serwer licencji (ArcGIS License Manager) w wersji 10.0 (proszę nie wykonywać deautoryzacji licencji).
2. Proszę zainstalować License Manager w wersji 10.1. Zalecanym jest zainstalować Service Pack 1 do License Manager 10.1
3. Uruchomić aplikację ArcGIS License Server Administrator 10.1 i w zakładce Authorization wybrać przycisk UPGRADE Now - proszę postępować zgodnie z instrukacji w: http://support.esri.pl/index.php?/Troubleshooter/Step/View/12 , w jednym z kroków jest możlwiość wpisania liczby sztuk licencji, które chcemy upgrade'ować do wersji 10.1.
W razie późniejszej potrzeby zwiększenia liczby sztuk licencji w wersji 10.1 należy powtarzać krok 3.
Należy pamiętać aby na maszynach klienckich (ArcGIS Desktop) w aplikacji ArcGIS Administrator (zakładka Desktop) zaznaczyć odpowiedni poziom licencji (View, Editor lub Info) i podać poprawną nazwę lub numer IP serwera licencji w polu "license manager".
wtorek, 19 marca 2013
800B0100 - problem z Windows Update?
Przy próbie zaktualizowania systemu Windows dostajemy komunikat Windows Update Error 800B0100?
Spróbujmy najpierw tego:
Jeśli to nie pomoże, sprawdź to:
Subskrybuj:
Posty (Atom)